Pages2

Sunday, October 3, 2010

Dunia Akhir Zaman 1/2

Sent to you by sulaiman via Google Reader:

via Uploads by salafussoleh by salafussoleh on 9/29/10
Video ini memaparkan pembongkaran perancangan konspirasi serta fitnah yang berlaku pada akhir zaman ini. Sebagaimana dasyat atau hebatnya konspirasi mereka, tiada siapa mampu mengatasi perancangan-Nya. Sila lawati http://www.salafus-sholih.blogspot.com. Sumber asal video dari brofat.blogspot.com (kini sudah ditutup).
Views: 3619
26 ratings
Time: 09:27 More in People & Blogs

Things you can do from here:

1 comment:

  1. Untuk mengkaji sejarah, kajilah berdasarkan Nabi-nabi yang di utuskan. Kerana setiap nabi mewakili kaum, tempat dan ketamadunan tertentu. Al-Quran pun menggunakan berdasarkan Nabi-nabi yang di utuskan untuk menerangkan sejarah manusia. Sebagai contoh banyak dalam ayat-ayat Al-Quran yang menceritakan Nabi Musa, Nabi Ibrahim, Nabi Lut dan Nabi Adam. Ketika Nabi Nuh pun mereka sudah membina kapal, Nabi Adam boleh bertutur. Mereka bukan orang gua yang hanya tahu makan, memburu dan tidur. Pakaian cawat, mengidupkan api pakai batu batan. Sebaliknya.mereka telah mengalami zaman kegemilangan, kemajuan teknologi dan satu ketamadunan, tetapi semuanya telah di hancurkan olehNya sekelip mata akibat mendustakan ayat-ayat Allah, Kufur.

    Zaman Paleolitik, Zaman Neolitik dan Zaman Logam adalah satu PEMBOHONGAN. Di ajar di sekolah menengah Tingkatan 1. Anak kita di tipu!.

    Bila Allah menceritakan sejarah berdasarkan nabi yang di utuskan, sejarah itu berulang-ulang di antara nabi. Kekufuran, Syirik kepada Allah melata di muka bumi. Dan bila sejarah yang ditanda dengan nabi yang diutus oleh Allah sudah berakhir, bermakna bumi dan kehidupan ini telah berada di penghujung zaman. Penceritaan Allah sudah dipenghujung. Tiada apa lagi yang perlu dikhabarkan kepada umat akan datang, sebab Nabi Muhammad adalah titik tanda penghujung dunia, tiada lagi sejarah. Allah pasti akan mengakhiri ceritanya dengan penuh emosi, kejutan, kebenaran dan kekuasaannya.

    Sabda Rasulullah SAW :
    “Di tengah-tengah kalian terdapat masa KENABIAN yang berlangsung selama Allah menghendakinya. Lalu Dia mengangkat masa itu ketika Dia berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian akan ada masa KEKHILAFAHAN yang mengikuti Manhaj Kenabian yang berlangsung selama Allah menghendakinya. Lalu Dia mengangkat masa itu saat Dia berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian akan ada masa KEKUASAAN YANG ZALIM yang berlangsung selama Allah menghendakinya. Lalu Dia mengangkat masa itu ketika Dia berkehendak untuk mengangkatnya. Kemudian akan ada masa KEKUASAAN DIKTATOR (kuku besi) yang menyengsarakan yang berlangsung selama Allah mengkehendakinya. Lalu Dia mengangkat masa itu saat Dia berkehendak untuk mengangkatnya. Selanjutnya akan muncul kembali masa KEKHILAFAHAN yang mengikut MANHAJ KENABIAN.” Setelah itu Beliau diam. (HR Ahmad)

    dan lihat Surah Al-Nurr ayat 55.

    Lihat juga:
    1. http://www.youtube.com/watch?v=diwYMmCcrX8&feature=player_embedded
    2.http://www.youtube.com/watch?v=i00FZzmBV60&feature=related

    Kita ni hidup dalam zaman kesombongan.

    ReplyDelete