Pages2

Monday, August 16, 2010

Password E-Learning

Wassalam.


Saya pikir ada beberapa sebab, mereka tak boleh login untuk PERTAMA kali. Berikut ulasannya.

1. Username bagi pelajar ialah No Kad Matrik. Pastikan betul, tiada space dan pastikan menggunakan huruf besar "B".

2. Password adalah No Kad Pengenalan (Identity Card No). Masukkan tanpa "-" atau space.

3. Username dan Password sudah dipastikan adalah betul, tetapi masih tak dapat login. Mungkin pelajar tersebut tidak didaftarkan lagi di dalam sistem. Minta pelajar menghantar email kepada admin, untuk tindakan lanjut. Seramai 1,436 pelajar FKE telah didaftarkan ke dalam sistem LMS tersebut (Senarai pelajar diperoleh daripada Pejabat FKE).

4. Tidak dapat login berkemungkinan juga berkaitan dengan sambungan internet dan/atau server. Contohnya, Time Out Connection.

5. Student Luar Negara, gunakan No Kad Pengenalan negara mereka. Sebagai contoh Yaman 8 digit.


Sekian. Terima kasih.

------------------------------
------------------------

ps : Namun, pagi ini pelajar berikut telah dikesan kekeliruan database untuk password-nya. Telah diperbetulkan. Maklum dan sila cuba dengan menggunakan 8 digit password (Their national identity card number).

1 >>> MOHAMMED ALI HUSSEIN AL-BAIHANI
2 >>> YAHYA AHMED ABDULLAH AL-KHALEDI
3 >>> ZAKARYA ALI AHMED OMAR


ps : Sistem LMS FKE kali ini menggunakan default Username adalah No Kad Matrik dan Password adalah No. Kad Pengenalan. Boleh sahaja untuk menggunakan default password untuk semua pelajar (mahupun staf) seperti 12345 atau menggunakan password yang sama dengan Username. Kami akan bincangkan terlebih dahulu sebelum perlaksanaannya.



2010/8/16  <-@utem.edu.my>
- Hide quoted text -

Salam,

Man, ada student Yamana bg tahu diaorang langsung tak dapat bukak elearning diaorang. Boleh tak tukar password diaorang kepada dummy dulu bukan no IC ke Passport sebab diorang try sebelum ni tak dapat. Bg 12345 ke atau jadikan no matrix diaorang sbg password diaorang. Pastu nanti dia tukarlah sendiri password baru. Boleh tak?

No comments:

Post a Comment